Regulamin
Regulamin naszego serwisu

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

W RAMACH PORTALU INTERNETOWEGO

albix.pl

obowiązujący od dnia ......01.2022

 

ROZDZIAŁ I

PODSTAWY PRAWNE

§ 1.

 

Podstawę prawną Regulaminu stanowią w szczególności następujące akty prawne:

1. ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2020 poz. 344 tj),

2. ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020 poz. 287 tj),

3. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. 2020 poz. 1740 t.j.),

4. ustawa z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2021 poz. 1062 t.j.),

5. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 poz. 1781 t.j.),

6. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),

7. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego.

 

 

ROZDZIAŁ II

DEFINICJE

§ 2.

 

Przez określenia użyte w niniejszym Regulaminie należy rozumieć:

1. albix - platforma on-line o charakterze otwartym, dostępna w domenie albix.pl,

2. albix.pl – nazwa platformy internetowej prowadzonej przez Operatora pod adresem www.albix.pl

3. „Cookies” (pliki)– informacje zapisywane przez serwer albix.pl, na urządzeniu końcowym Klienta/ Użytkownika, które mogą być odczytane po każdorazowym połączeniu się urządzenia końcowego Klienta/ Użytkownika z Portalem,

4. Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),

5. Dodawanie Ogłoszenia – umieszczenie przez Użytkownika Ogłoszenia na Portalu za pośrednictwem posiadanego przez Użytkownika konta,

6. Informacje Kontaktowe – dane podawane przez Użytkownika przy rejestracji Konta, za pomocą których Użytkownik chce zostać skontaktowany w celu zawarcia Transakcji, wymieniane między Użytkownikami po Potwierdzeniu Propozycji Zakupu przez Sprzedawcę,

7. Kategoria – grupa tematyczna Towarów, do której przypisane jest Ogłoszenie. Kategoria może dzielić się na powiązane tematycznie podkategorie,

8. Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, nieposiadająca Konta na Portalu lub do niego niezalogowana, mogąca korzystać z funkcji Portalu w ograniczonym zakresie,

9. Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną, dokonujący w Portalu czynności niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową,

10. Konto – prowadzony przez Albix.pl pod kreśloną nazwą (loginem) zbiór danych powiązanych z Użytkownikiem, w którym gromadzone są informacje o jego aktywności w ramach serwisu, utworzony w procesie rejestracji zgodnie z Regulaminem.

11. Koszyk – element oprogramowania Portalu, w którym widoczne są wybrane przez Użytkownika Towary, których propozycję zakupu rozważa Użytkownik,

12. Kupujący – Użytkownik, który składa Sprzedawcy Propozycję Zakupu Towaru z wykorzystaniem funkcjonalności Portalu,

13. Ogłoszenie – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedawcę, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru. Treść Ogłoszenia nie stanowi oferty
w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jest jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

14. Operator - Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowo Produkcyjne JUNIOR S.C. Eugeniusz Ławreniuk, Jerzy Bobrowski z siedzibą w Białymstoku przy ul. Stołeczna 25, 15-879 Białystok, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej NIP 5422237891, REGON 050340659, prowadząca Portal,

15. Operator płatności – zewnętrzny usługodawca realizujący usługi płatnicze na rzecz Użytkowników za pośrednictwem Portalu,

16. Polityka Prywatności – dokument stanowiący załącznik do Regulaminu informujący Klientów/ Użytkowników o sposobie przetwarzania jego danych osobowych, dostępny pod adresem https://albix.pl/polityka-prywatnosci-cookies--p5,

17. Portal – platforma internetowa prowadzona przez Operatora działająca pod adresem www.albix.pl, pośrednicząca w wymianie Informacji Kontaktowych pomiędzy Kupującymi i Sprzedającymi Towary,

18. Potwierdzenie Propozycji Zakupu – akceptacja przez Sprzedawcę propozycji Kupującego zakupu Towaru, skutkująca wymianą Informacji Kontaktowych między Użytkownikami (Sprzedawcą i Kupującym),

19. Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

20. Regulamin – niniejszy dokument określający zakres i warunki świadczenia usług w ramach Portalu,

21. Regulamin Płatności - dokument określający zakres i warunki świadczenia usług przez Operatora płatności, mający zastosowanie do płatności realizowanych w ramach Portalu,

22. Rejestracja – procedura zakładania Konta na Portalu, obejmująca podanie danych Użytkownika, akceptację Regulaminu Polityki Prywatności i aktywację Konta,

23. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

24. Sprzedawca – Użytkownik publikujący Ogłoszenie na Portalu,

25. Towar – rzecz stanowiąca przedmiot Ogłoszenia będąca wyrobemregionalnym w rozumieniu niniejszego Regulaminu,

26. Transakcja – umowa sprzedaży Towaru zawierana pomiędzy Użytkownikami (Kupującym i Sprzedawcą) dzięki wymianie Informacji Kontaktowych Użytkowników,

27. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa zawarta przez Operatora z Użytkownikiem dotycząca świadczenia usług opisanych w Regulaminie,

28. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Konsumentem / Przedsiębiorcą Indywidualnym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie,

29. Urządzenie końcowe – urządzenie wykorzystywane przez Klienta/Użytkownika do korzystania z Portalu, w tym komputer, telefon, smartfon,

30. Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa świadczona na podstawie Regulaminu bez jednoczesnej obecności obu stron (Operatora i Użytkownika), poprzez sieć telekomunikacyjną z wykorzystaniem technologii informacyjnej,

31. Użytkownik – Klient, który posiada Konto na Portalu i może korzystać z funkcji Portalu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie,

32. Wyroby regionalne – produkty, które mogą być przedmiotem Transakcji, których proces wytwarzania/ przetwarzania/ prezencji odbywa się w regionie, z którego pochodzą, niezależnie od tego, czy zostały wpisane na listę produktów tradycyjnych prowadzonych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi,

33. Złożenie Propozycji Zakupu - oświadczenie składane Sprzedawcy przez Kupującego o zamiarze zakupu Towaru wg opisu i w cenie określonej w Ogłoszeniu.

 

 

ROZDZIAŁ III

ZASADY OGÓLNE

§ 3.

Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do umów zawieranych przy użyciu funkcjonalności portalu internetowego albix.pl, których przedmiotem jest świadczenie usług drogą elektroniczną przez Operatora.

 

§ 4.

1. Portal jest prowadzony przez Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowo Produkcyjne JUNIOR S.C. Eugeniusz Ławreniuk, Jerzy Bobrowski z siedzibą w Białymstoku przy ul. Stołeczna 25, 15-879 Białystok, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nr NIP 5422237891, REGON 050340659.

2. Ustala się następujący sposób porozumiewania się z Operatorem:

a. telefonicznie pod nr: 85 741 57 20, 744 43 26, 791 792 044,

b. korespondencyjnie, przy użyciu poczty elektronicznej, poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@junior.bialystok.pl,

c. korespondencyjnie, poprzez wysłanie przesyłki pocztą tradycyjną pod adres: ul. Stołeczna 25, 15-879 Białystok.

§ 5.

1. Operator w ramach Portalu świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z niniejszym Regulaminem.

2. Regulamin określa w szczególności: rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Operator, zakaz dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, tryb postępowania reklamacyjnego.

3. Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie www.albix.pl w wersji pozwalającej na jego wydrukowanie, utrwalenie oraz zwielokrotnienie techniką cyfrową na dowolnych nośnikach elektronicznych. Regulamin jest udostępniony w postaci pozwalającej na jego przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności (plik w formacie HTML lub w innej postaci).

4. Przed skorzystaniem z usług Użytkownik musi zaakceptować Regulamin i zobowiązać się do jego przestrzegania.

§ 6.

O ile przepisy Regulaminu nie stanowią inaczej, ma on zastosowanie do Klientów/ Użytkowników będących:

a. Konsumentami,

b. Przedsiębiorcami Indywidualnymi,

c. Przedsiębiorcami, nie posiadającymi statusu Przedsiębiorców Indywidualnych.

 

§ 7.

1. Prowadzona przez Operatora platforma internetowa albix.pl ma na celu kojarzenie stron przyszłych Transakcji.

2. Rola Albix w zawarciu Transakcji sprowadza się do:

a. udostępnienia w ramach Portalu narzędzi i środków pozwalających na skojarzenie ze sobą potencjalnych stron przyszłej umowy,

b. pośrednictwa w wymianie Informacji Kontaktowych osób, które chcą kupić i sprzedać Towary przy wykorzystaniu funkcjonalności Portalu.

3. Za pośrednictwem Portalu nie dochodzi do zawarcia Transakcji.

4. Operator nie jest stroną Transakcji, nie bierze udziału w jej realizacji i nie ponosi odpowiedzialności za jej wykonanie.

 

§ 8.

1. Świadczenie Usług odbywa się z wykorzystaniem protokołu https:// 

2. W celu korzystania z Portalu Klient/Użytkownik powinien spełnić wymagania techniczne takie jak:

a. posiadanie urządzenia końcowego,

b. posiadanie dostępu do systemu teleinformatycznego w minimalnej konfiguracji: urządzenie podłączone do sieci Internet,

c. aktywny adres e-mail,

d. brak wymagań odnośnie przeglądarki internetowej,

e. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików „cookies” oraz obsługi Javascript.

3. Strona Internetowa Portalu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.

 

§ 9.

 

1. Operator stosuje środki zabezpieczające infrastrukturę Operatora przed nieuprawnionym działaniem osób trzecich.

2. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Operatora, mimo zastosowania zabezpieczeń, o których mowa w ust 1, wiąże się z wystąpieniem następującego ryzyka:

a. otrzymania niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną (spam),

b. zainfekowania systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie ( w tym różnego rodzaju aplikacje lub skrypty

mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego Użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie),

c. złamania lub obejścia zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne,

d. łowienia haseł (phishing) poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne i w konsekwencji pozyskanie osobistych i poufnych informacji dotyczących Użytkownika,

e. programy szpiegujące – programy śledzące działania Użytkownika, które gromadzą informacje o Użytkowniku i wysyłają je - zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu,

f. włamania do systemu teleinformatycznego Użytkownika z użyciem m.in.takich narzędzi hackerskich jak exploit i rootkit.

g. naruszanie autorskich praw majątkowych poprzez ich nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie bez zgody i wiedzy podmiotu uprawnionego.

3. W celu uniknięcia zagrożeń wskazanych w ust 2, zaleca się w szczególności:

a. zainstalowanie i aktualizowanie oprogramowania antywirusowego na urządzeniu końcowym, z którego korzysta Klient/Użytkownik,

b. uruchomienie na urządzeniu końcowym Klienta/Użytkownika zapory systemowej,

c. korzystanie z usług oferowanych wyłącznie przez zaufanych dostawców,

d. nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,

e. regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,

f. szyfrowanie transmisji danych,

g. używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.

 

§ 10.

1. W ramach Portalu dostępne są następujące usługi:

a. przeglądanie zawartości Portalu,
b. korzystanie z Konta i powiązanych z nim funkcjonalności, w tym: zarządzania Kontem, dodawania i zarządzania opublikowanymi Ogłoszeniami, wyszukiwania Ogłoszeń, obserwowania Ogłoszeń innych Użytkowników, promowania swoich Towarów, zgłaszania nadużyć, wgląd do płatności.

2. Usługa dodawania Ogłoszeń i promowania Ogłoszeń ma charakter odpłatny. Korzystanie z pozostałych usług Portalu nie wiąże się z obowiązkiem ponoszenia kosztów przez Użytkownika. Cennik świadczonych przez Operatora odpłatnych usług stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu „Opłaty i zasady ich ustalania”.



ROZDZIAŁ IV

REJESTRACJA KONTA UŻYTKOWNIKA

§ 11.

W celu korzystania z pełnej funkcjonalności Portalu Klient powinien dokonać Rejestracji Konta i korzystać z serwisu jako zalogowany UżytkowniK.

§ 12.

Rejestracja Użytkownika wymaga:

a. wypełnienia formularza rejestracyjnego umieszczonego na Portalu, po wypełnieniu danych niezbędnych do założenia Konta, takich jak: imię nazwisko/nazwa/ firma, aktywny adres e-mail,hasło, nr rachunku bankowego,
b. aktywacji Konta w ten sposób że na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca link do aktywacji Konta oraz obowiązujący na datę rejestracji, Regulamin;
c. zapoznania się z Regulaminem i jego załącznikami oraz złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem.

 

§ 13.

1. Użytkownik obowiązany jest w procesie Rejestracji oraz na każdym dalszym etapie korzystania z Konta, do podana danych prawdziwych, poprawnych i aktualnych. Jednocześnie zobowiązany jest do aktualizacji podanych informacji w razie ich zmiany.

2. Operator w celu potwierdzenia osoby rejestrującej się jest uprawniony do weryfikacji wprowadzonych danych i może żądać od Użytkownika zweryfikowania i uwiarygodnienia poprawności danych zawartych w formularzu.

3. Operator ma prawo do blokady Konta (do czasu usunięcia nieprawidłowości danych) lub edycji danych w przypadku, gdy podane dane nie będą spełniały w/w wymogów.

 

§ 14.

1. Użytkownik zobowiązuje się do zachowania danych dostępu do Konta w tajemnicy i do ich ochrony przed dostępem osób trzecich.

2. Użytkownik niezwłocznie poinformuje Operatora o pozyskaniu tych danych przez nieuprawnione osoby i dokona niezwłocznej ich zmiany.

 

§ 15.

Rejestracja Konta i korzystanie z niego jest darmowe.

 

§ 16.

1. Aktywacja Konta skutkuje zawarciem pomiędzy Użytkownikiem a Albix.pl umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

2. Przedmiotem w/w umowy są usługi świadczone przez Operatora w ramach Portalu, na warunkach określonych w Regulaminie, w tym usługa prowadzenia konta, publikacji ogłoszeń, promowania ogłoszeń.

3. Umowa ta jest zawierana na czas nieokreślony.

4. Umowa może zostać rozwiązana na zasadach określonych w rozdziale X.

 

 

ROZDZIAŁ V

KORZYSTANIE Z KONTA UŻYTKOWNIKA

 

§ 17.

1. Operator zapewnia Klientom możliwość korzystania z Portalu w zakresie ograniczonym do przeglądania i wyszukiwania Ogłoszeń, bez wymogu posiadania Konta.

2. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Portalu wymaga Rejestracji Konta i korzystania z Portalu po zalogowaniu się przez Użytkownika.

§ 18.

1. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta po podaniu:

a. loginu (adres e-mail Użytkownika),

b. hasła (składającego się z minimum 8 znaków, w tym zawierającego co najmniej jedną małą i jedną dużą litera oraz cyfrę).

2. Z Konta może korzystać wyłącznie uprawniony do tego Użytkownik lub upoważniona przez niego osoba, za której działanie, jak za własne, odpowiedzialność ponosi Użytkownik.

 

§ 19.

1. Po trzeciej próbie wprowadzenia błędnego hasła, Konto Użytkownika zostanie zablokowane na określony czas (10 minut). Ponowna możliwość zalogowania istnieje po upływie w/w okresu.

2. Istnieje możliwość zmiany hasła poprzez wypełnienie stosownego formularza istniejącego w panelu Użytkownika. Po pozytywnej weryfikacji podanego w formularzu adresu e-mail, zostaje wysłany na ten adres link do zmiany hasła, ważny przez godzinę. Po kliknięciu w link Użytkownik otrzymuje formularz zmiany hasła. Po poprawnym uzupełnieniu, zostanie nadane nowe hasło.

 

ROZDZIAŁ VI

FUNKCJONALNOŚĆ PORTALU

 

§ 20.

Posiadanie Konta uprawnia do korzystania z pełnej funkcjonalności Portalu, w tym z następujących usług:

a. edycji danych,

b dodawania i zarządzania opublikowanymi Ogłoszeniami,

c. promowania swych Towarów,

d. Wymiany Informacji Kontaktowych,

e. zgłaszania nadużyć,

f. obsługi płatności.

 

Dodawanie i zarządzanie Ogłoszeniami

§ 21.

Użytkownik dodaje Ogłoszenie, wypełniając dostępny w ramach Portalu formularz, określając następujące informacje:

a. Kategoria/podkategoria, dla której Ogłoszenie powinno zostać przypisane,

b. Parametry Towaru takie jak w szczególności nazwa, opis, właściwości,

c. Cena ustalona zgodnie z obowiązującymi przepisami, cena całkowita w ujęciu „cena za sztukę” wyrażona w walucie złoty polski, obejmująca podatek VAT o ile ma zastosowanie,

d. Zdjęcia,

e. Sposób odbioru, w tym koszt w przypadku wysyłki.

 

§ 22.

1. Jedno Ogłoszenie może dotyczyć jednego Towaru.

2. Wskazane w ust 1 ograniczenie nie dotyczy Towarów sprzedawanych w zestawach, traktowanych jako jeden Towar.

§ 23.

Dodawane przez Użytkownika Ogłoszenie powinno:

a. być sporządzone w języku polskim i nie może zawierać słów powszechnie uznanych za wulgarne lub obraźliwe,

b. zawierać informacje zgodne z prawem i stanem faktycznym,

c. być zredagowane w sposób czytelny, rzetelny i kompletny oraz nie wprowadzający w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru,

d. dotyczyć Towaru w rozumieniu Regulaminu.

 

§ 24.

W treści Ogłoszenia zabronione jest:

a. podawanie informacji „O mnie”, w tym danych kontaktowych Użytkownika,

b. umieszczanie adresów stron internetowych prowadzących Użytkowników do portali konkurencyjnych do albix.pl i/lub zawierających treść reklamową takie serwisy,

c. publikowanie treści, które naruszają przepisy prawa, normy etyczne, moralne lub obyczajowe, w szczególności zawierające treści lub przedmioty pornograficzne lub erotyczne, nawołujące do lub propagujące nienawiść, przemoc lub jakiekolwiek formy dyskryminacji, systemy autorytarne i totalitarne lub inne zachowania i światopoglądy niedopuszczalne z punktu widzenia prawa i/lub obyczajowości a także treści nawołujące do popełnienia przestępstw lub innych nie wymienionych wyżej bezprawnych działań lub zaniechań.

 

§ 25.

Niedopuszczalne jest dodawania Ogłoszeń dotyczących Towarów:
a. wyłączonych z obrotu, w tym sprzedaży na odległość,
b. których zbycie wymaga odpowiednich uprawnień, pozwoleń, licencji lub zgód których Sprzedawca nie posiada,
c. które naruszają dobra i prawa osób trzecich
d. pochodzących z przestępstw,
e. stanowiących przedmiot postępowania sądowego, administracyjnego, egzekucyjnego lub wchodzących w skład masy upadłościowej lub sanacyjnej.

§ 26.

Zabrania się publikacji Ogłoszeń, których Użytkownik nie jest w stanie zrealizować, z przyczyn prawnych i/lub faktycznych.

 

§ 27.

1. Za treść Ogłoszenia pełną i wyłączną odpowiedzialność ponosi Sprzedawca.

2. Dodanie Ogłoszenia jest równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika (Sprzedawcę) oświadczenia, że zawarta w Ogłoszeniu treść jest zgodna z prawem i spełnia `wymogi niniejszego Regulaminu.

 

§ 28.

Użytkownik może dodać dowolną ilość Ogłoszeń.

 

§ 29.

1. Dodanie przez Użytkownika Ogłoszenia jest równoznaczne ze zleceniem płatnej usługi publikacji Ogłoszenia na zasadach wynikających z niniejszego Regulaminu, zgodnie z cennikiem stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu „Opłaty i zasady ich ustalania”.

2. Publikacja Ogłoszenia następuje pod warunkiem uprzedniego dokonania płatności, w ciągu 24 godzin od odnotowania zapłaty na koncie Operatora.

 

§ 30.

Użytkownik może usunąć lub edytować dodane Ogłoszenia za pomocą funkcjonalności Konta.

 

§ 31.

Przed zakończeniem emisji Ogłoszenia Użytkownik może dokonać przedłużenia czasu publikacji na kolejny okres, na warunkach wynikających z Załącznika nr 1 „Opłaty i zasady ich ustalania.”

 

§ 32.

Operator nie ingeruje w treść Ogłoszenia, z zastrzeżeniem, że może dokonać zmiany w przypadku gdy:

a. Ogłoszenie zostało zakwalifikowane przez Użytkownika do błędnej kategorii Towarów,

b. Ogłoszenie zawiera dane kontaktowe Użytkownika.

 

§ 33.

1. Operator zastrzega sobie prawo do usuwania Ogłoszeń w następujących przypadkach:

a. po powzięciu przez Operatora wiedzy, że Ogłoszenie z jakichś przyczyn jest nieaktualne,

b. treść Ogłoszenia narusza postanowienia Regulaminu i dotyczy elementów niemożliwych do edycji przez Operatora w trybie § 32.

2. Operator wzywa Użytkownika do doprowadzenia Ogłoszenia do stanu zgodnego z Regulaminem w terminie 24 godzin od doręczenia wezwania, pod rygorem usunięcia Ogłoszenia przez Operatora.

3. Operator niezwłocznie usuwa Ogłoszenie w przypadku gdy dalsza jego publikacja w sposób istotny zagraża bezpieczeństwu lub interesom Operatora i/lub innych Użytkowników.

 

§ 34.

Emisja Ogłoszenia w Portalu rozpoczyna się w ciągu 24 godzin po uiszczeniu opłaty za publikację i trwa przez okres wykupionej emisji, jednak nie dłużej niż do momentu:

a. usunięcia Ogłoszenia,
b. zmiany treści Ogłoszenia w sposób prowadzący do zmiany jego przedmiotu.

§ 35.

1. Z momentem dodania Ogłoszenia Operator nabywa uprawnienie do korzystania z niego zgodnie z celem zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usługi publikacji Ogłoszenia.

2. Dodanie przez Użytkownika Ogłoszenia zawierającego treści stanowiące przedmiot ochrony prawa autorskiego (wizerunek, logo itp.) jest równoznaczne z udzieleniem Operatorowi nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na następujących polach eksploatacji:

a. utrwalanie Ogłoszenia i jego zwielokrotniania wszelkimi dostępnymi technikami,

b. rozpowszechniania Ogłoszenia całości lub części, w celu jego emisji na Portalu

a także w dowolnym miejscu za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych w jakikolwiek sposób i przy użyciu jakiejkolwiek technologii,

c. publicznego wykonania, odtwarzania, wystawiania, wyświetlania oraz nadawania i reemisji,

d. użyczania i wprowadzania do obrotu,

e. tworzenia i korzystania z opracowań w zakresie w jakim Operator uprawniony jest do korzystania z treści Ogłoszenia lub jego części.

3. Udzielenie w/w licencji jest konieczne dla pełnego korzystania z Portalu.

 

Wyszukiwanie Ogłoszeń

§ 36.

Ogłoszenie wyświetla się po kliknięciu w kategorię i/lub podkategorię Towaru lub jako rezultat wyszukiwania żądanej frazy.

 

Przeglądanie Ogłoszeń

§ 37.

Funkcja ta zapewnia możliwość przeglądania opublikowanych przez Użytkownika Ogłoszeń, których wykaz znajduje się w panelu Użytkownika, z uwzględnieniem statusu Transakcji i kryteriów wyszukiwania.

 

Obserwowanie Ogłoszeń innych Użytkowników:

§ 38.

1. Funkcja ta umożliwia obserwowanie Ogłoszeń innych Użytkowników Portalu, w ramach wybranych przez Użytkownika parametrów wyszukiwania.

2. Obserwowane wyszukiwania o określonych parametrach dostępne będą na Koncie Użytkownika do czasu zakończenia publikacji Ogłoszenia lub do czasu zakończenia obserwowania przez Użytkownika.

 

Promowanie Ogłoszeń:

 

§ 39.

1. Funkcja ta umożliwia promowanie publikowanych przez Użytkownika Ogłoszeń celem zwiększenia zainteresowania nimi przez innych Użytkowników.

2. Usługi promowania polegają w szczególności na:

a. odświeżeniu Ogłoszenia,

b. wyróżnieniu Ogłoszenia,

c. wyróżnieniu Ogłoszenia na stronie głównej Portalu /baner reklamowy/.

 

§ 40.

Użytkownik może skorzystać z każdej z Usług Promowania w momencie zlecenia publikacji Ogłoszenia lub później, w trakcie jego emisji.

 

§ 41.

1. Usługa promocji może dotyczyć każdego Ogłoszenia publikowanego przez Użytkownika.

2. Usługa ta aktywowana jest przez okres wskazany przez Użytkownika w ramach opcji i w cenie wynikającej z załącznika nr 1: „Opłaty i zasady ich ustalania.”

 

 

Wymiana Informacji Kontaktowych:

 

§ 42.

1. Akceptując treść Ogłoszenia Użytkownik w celu Wymiany Informacji Kontaktowych a następnie zakupu Towaru, Zgłasza Propozycję Zakupu, uzupełniając odpowiedni formularz dostępny w ramach Ogłoszenia i potwierdza swój wybór.

2. Zgłoszenie Propozycji Zakupu oznacza, że Użytkownik wyraża chęć kupna Towaru zgodnie z zamieszczonym przez Sprzedawcę Ogłoszeniem i w tym celu chce skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez Wymianę Informacji Kontaktowych.

 

§ 43.

1. Sprzedawca, po otrzymaniu Zgłoszenia Propozycji Zakupu, potwierdza ją lub odrzuca.

2. Potwierdzenie Propozycji Zakupu skutkuje Wymianą Informacji Kontaktowych, które otrzymują obie strony Transakcji na podany w ramach rejestracji Konta, adres e- mailowy.

 

§ 44.

Wymiana Informacji Kontaktowych może prowadzić do zawarcia Transakcji, co ma miejsce poza Portalem, na zasadach ustalonych przez strony Transakcji.

 

Zgłaszanie nadużyć

 

§ 45.

Dopuszcza się, przy użyciu formularza dostępnego w panelu Użytkownika, zgłaszanie nadużyć dotyczących naruszenia przez innego Użytkownika, przepisów prawa, zasad współżycia społecznego i Regulaminu.

 

§ 46.

1. Zgłoszenie rozpatrywane jest przez Operatora.

2. Do rozpatrywania zgłoszenia stosuje się odpowiednio tryb reklamacyjny.

 

 

ROZDZIAŁ VII

 

OPŁATY ZA USŁUGI OPERATORA;

ROZLICZENIA STRON

 

§ 47.

1. Operator pobiera następujące opłaty za usługi świadczone w ramach Portalu:

a. opłaty za publikację Ogłoszenia,

b. opłaty za promocję Ogłoszenia.

2. Pozostałe usługi świadczone przez Operatora, w tym usługa prowadzenia Konta, ma charakter nieodpłatny.

 

§ 48.

Zobowiązanym do uiszczenia opłat z tytułu usług świadczonych w ramach Portalu jest wyłącznie Sprzedawca.

 

§ 49.

Opłaty podane są w kwotach całkowitych/ brutto, w walucie złoty polski.

§ 50.

1. Opłaty naliczane są z góry, w momencie zlecenia wykonania usługi.

2. Warunkiem wykonania odpłatnych usług przez Operatora, jest ich wcześniejsze opłacenie przez Użytkownika.

 

§ 51.

1. Wysokość opłaty za publikację Ogłoszenia i Promocję uzależniona jest od wybranego przez Użytkownika okresu emisji/promocji Ogłoszenia, w ramach wariantów wskazanych w Załączniku nr 1 „Opłaty i zasady ich ustalania.”

2. Operator może udzielać rabatów z tytułu świadczonych usług.

3. Wysokość opłat oraz udzielanych rabatów jak również zasady ich naliczania określa załącznik nr 1 do Regulaminu „Opłaty i zasady ich ustalania.”

 

§ 52.

1. W przypadku usunięcia Ogłoszenia przed upływem czasu jego emisji, z przyczyn, niezawinionych przez Użytkownika, opłaty za publikację i promocję podlegają zwrotowi w wysokości pomniejszonej o kwotę proporcjonalną do czasu, przez jaki Ogłoszenie było dostępne/ promowane na Portalu.

2. W przypadku gdy czas emisji/promocji Ogłoszenia został skrócony przez Użytkownika lub na jego wniosek lub z przyczyn przez niego zawinionych, uiszczone z góry opłaty nie podlegają zwrotowi

 

§ 53.

Szczegóły rozliczeń stron, w tym naliczone opłaty, ich status, bieżące saldo płatności, informacje o zwrotach należności znajdują się panelu Użytkownika i są dostępne po zalogowaniu na Konto.

 

§ 54.

Termin płatności za korzystanie z usług odpłatnych w ramach Portalu wynosi 14 dni od dnia wystawienia faktury przez Operatora i udostępnienia jej Użytkownikowi w Portalu.

 

§ 55.

1. W poczet należności za wykonanie usług Operator wystawi na rzecz Użytkownika fakturę/ rachunek ze wskazaniem kwoty do zapłaty, terminu oraz rachunku bankowego.

2. Faktury/ rachunki będą wystawiane zgodnie z zasadami wynikającymi z aktualnie obowiązujących przepisów.

3. Dane do faktur/ rachunków muszą być zgodne z danymi podanymi w ustawieniach Konta. Użytkownik jest zobowiązany do aktualizacji danych do faktur niezwłocznie po każdej zmianie.

 

§ 56.

1. Domyślną formą przesyłania faktur/rachunków jest udostępnianie ich w ramach Konta.

2. Na wniosek Użytkownika faktury/rachunki będą wysyłane pocztą elektroniczną lub tradycyjną, na podany przez Użytkownika adres.

 

§ 57.

Czyniąc zadość obowiązkowi zagwarantowania autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktur/ rachunków, Operator udostępnia faktury/ rachunki w formie elektronicznej w pliku PDF.

 

§ 58.

1. Faktury/ rachunki opiewające na należności z tytułu opłat za publikację i promocję Ogłoszeń będą wystawiane zbiorczo na koniec okresu obrachunkowego.

2. Okresem obrachunkowym jest miesiąc.

 

§ 59.

Operator wystawi na rzecz Użytkownika fakturę/rachunek korygującą(y) w przypadku zaistnienia podstaw do zmiany wskazanej w fakturze/ rachunku należności, w szczególności:

a. z uwagi na konieczność zwrotu należności w całości lub części,

b. zastosowaniu po wystawieniu faktury/ rachunku, upustów lub obniżek cen usług,

c. w innych uzasadnionych wypadkach.

 

§ 60.

1. Płatności za usługi świadczone przez Operatora realizowane będą przez zewnętrznych usługodawców (Operatorów Płatności) na zasadach opisanych w Regulaminie Operatorów płatności.

2. Zlecenie płatności Operatorowi Płatności jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Użytkownika z Regulaminem Płatności operatora i jednocześnie z zawarciem umowy między Użytkownikiem a Operatorem Płatności.

 

§ 61.

W przypadku opóźnienia w płatności przekraczającego 30 dni, Operator może zablokować Konto Użytkownika do czasu uregulowania zaległych zobowiązań.

 

 

ROZDZIAŁ VIII

 

PRAWA I OBOWIĄZKI OPERATORA

 

§ 62.

1. Operator zajmuje się pośrednictwem w wymianie Informacji Kontaktowych Użytkowników, którzy chcą kupić i sprzedać Towary.

2. Operator nie jest Sprzedawcą Towarów, nie uczestniczy w procesie realizowania Transakcji pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, w szczególności nie dokonuje weryfikacji Użytkowników, autentyczności Towarów, nie nadzoruje procesu wydania Towarów, realizacji płatności za przedmiot Transakcji.

3. Zakres odpowiedzialności Operatora ogranicza się do odpowiedzialności za świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia Portalu i jego funkcjonalności, w szczególności w zakresie utworzenia i prowadzenia Konta Użytkownika oraz wykonania usług powiązanych z Kontem, w tym emisji i promocji Ogłoszeń oraz Wymiany Informacji Kontaktowych.

 

§ 63.

1. Operator nie ponosi odpowiedzialności za działania i zaniechania Użytkowników podejmowanych w ramach Portalu ani za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie przez nich umów zawartych w ramach Transakcji, jak również za następstwa ich działań.

2. W szczególności Operator nie odpowiada za:

a. treść Ogłoszeń publikowanych w ramach Portalu, w tym rzetelność zawartych w nich informacji,

b. właściwości oferowanych do sprzedaży Towarów, w tym za ich autentyczność, jakość, bezpieczeństwo i legalność,

c. zdolność stron do zawarcia i wykonania umowy,

d. sposób realizacji Transakcji ( w tym zgodność Towarów z Ogłoszeniem, jakość Towarów, termin ich doręczenia),

f. szkody poniesione przez Użytkowników w związku z realizacją Transakcji.

 

§ 64.

1. Operator weryfikuje przestrzeganie przez Użytkowników przepisów prawa, postanowień Regulaminu i zasad współżycia społecznego.

2. W przypadku stwierdzenia przez Operatora dokonania przez Użytkownika naruszenia prawa, Regulaminu i/lub zasad współżycia społecznego, Operator uprawniony jest do podjęcia działań wskazanych w Regulaminie.

 

§ 65.

W przypadku, gdy Ogłoszenie narusza postanowienia Regulaminu, obowiązujące przepisy prawa i/lub zasady współżycia społecznego, Operator może:

a. dokonać edycji opublikowanego Ogłoszenia w trybie § 32,

b. usunąć Ogłoszenie, w trybie § 33.

 

§ 66.

W przypadku korzystania przez Użytkownika z Portalu w sposób sprzeczny z prawem, Regulaminem i/lub zasadami współżycia społecznego, Operator uprawniony jest nałożenia na Użytkownika następujących sankcji:

a. udzielenia Użytkownikowi upomnienia, wraz z pouczeniem, że dalsze naruszania mogą skutkować sankcjami określonymi w ppkt b - c,

b. czasowego wstrzymania emisji Ogłoszenia, na okres 3-30 dni,

c. czasowego zablokowania dostępu do Konta, na okres 3-30 dni,

d. rozwiązania z Użytkownikiem umowy i usunięcia Konta Użytkownika.

 

§ 67.

Stosowanie środków, o których mowa w § 66, może mieć charakter powtarzalny.

 

§ 68.

Operator nakłada sankcje przewidziane w § 66 uwzględniając następujące zasady:

a. w przypadku dopuszczenia się naruszenia po raz pierwszy, orzeka się karę najmniej dotkliwą,

b. karę najsurowszą stosuje się w przypadku dopuszczenia się naruszenia po raz drugi lub kolejny,

c. przy wymiarze kary należy mieć na uwadze: stopień naruszenia prawa, okoliczności jego popełnienia, stopień winy, dotychczasowe postępowanie Użytkownika, następstwa naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, prawa i zasad współżycia społecznego.

 

§ 69.

O zastosowaniu sankcji Operator powiadomi Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 

§ 70.

Użytkownik może odwołać się od decyzji Operatora w przedmiocie nałożenia sankcji. W takim wypadku stosuje się odpowiednio tryb przewidziany dla reklamacji.

 

§ 71.

1. Wstrzymanie emisji Ogłoszenia dotyczy wyłącznie Ogłoszenia, które nie spełnia wymogów Regulaminu i nie ma wpływu na korzystanie z funkcjonalności Portalu w pozostałym zakresie.

2. Zablokowanie Konta skutkuje utratą przez Użytkownika możliwości zalogowania się do Konta, a w konsekwencji utratą możliwości korzystania z wszystkich funkcji Portalu z wyłączeniem usług dostępnych dla Klientów.

 

§ 72.

Użytkownik, którego Konto zostało zablokowane, w okresie obowiązywania sankcji nie może utworzyć nowego Konta.

 

 

ROZDZIAŁ IX

 

PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTÓW I UŻYTKOWNIKÓW

 

§ 73.  

1. Klient/ Użytkownik uprawniony i zobowiązany jest do korzystania z funkcjonalności Portalu na zasadach uregulowanych w niniejszym Regulaminie, w granicach prawa, zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów, z poszanowaniem praw innych Użytkowników.

2. W szczególności Klient/ Użytkownik zobowiązuje się do:

a. korzystania z Portalu zgodnie z przeznaczeniem i celem zawartej z Operatorem umowy,

b. podawania podczas rejestracji Konta i korzystania z Portalu danych i informacji prawdziwych, poprawnych, aktualnych i nie wprowadzających w błąd Operatora, innych Użytkowników i Klientów,
c.
aktualizacji w/w danych i informacji w razie ich zmiany,
d.
zachowania danych dostępu do Konta w tajemnicy i ochrony w/w danych przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich,
e.
stosowania rozwiązań technologicznych i zabezpieczających dostęp do Konta przez nieuprawnione osoby,
f.
dodawania Ogłoszeń Towarów, spełniających wymagania określone w Regulaminie,
g.
zaniechania sprzedaży Towarów zabronionych,
h.
niepodejmowania działań, które mogłyby uniemożliwić, utrudnić lub zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Portalu i korzystanie z jego funkcjonalności przez innych jego Użytkowników, w tym do nieingerowania w zawartość Portalu oraz Kont innych Użytkowników,
i.
powstrzymywania się od działań bezprawnych i/lub godzących w zasady współżycia społecznego, w tym publikowania Ogłoszeń zawierających treści naruszające przepisy prawa i dobre obyczaje,
j.
uiszczania na rzecz Operatora należności za płatne usługi świadczone w ramach Portalu,
k.
powstrzymywania się od działań mających na celu uniknięcie ( w całości lub części) obowiązku zapłaty za świadczone przez Operatora płatne usługi,
l.
zapoznania się z treścią Regulaminu, w tym Polityki Prywatności i każdorazowych zmian do powyższego oraz ich stosowania.

3. Użytkownik, dokonując aktywacji Konta, wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień o zmianach dotyczących funkcjonowania Portalu, w tym o zmianach Regulaminu.

 

 

ROZDZIAŁ X

 

ROZWIĄZANIE UMOWY; ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 

§ 74.

Umowa zawarta przez Operatora z Użytkownikiem w przedmiocie świadczenia usług w ramach Portalu ma charakter bezterminowy.

 

§ 75.

1. Operator uprawniony jest do rozwiązania z Użytkownikiem zawartej umowy, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, jeśli:

a. Konto Użytkownika jest nieaktywne tj. w sytuacjach, gdy Użytkownik nie zalogował się na Koncie przez okres dłuższy niż 12 miesięcy,

b. pomimo uprzedniego wezwania przez Operatora do zaprzestania określonych działań lub zaniechań naruszających postanowienia Regulaminu, przepisów prawa i /lub zasad współżycia społecznego, Użytkownik kontynuuje wskazane w wezwaniu zachowania,

c. Użytkownik nie zaakceptował Regulaminu lub zmian do Regulaminu.

2. Użytkownik, bez podania przyczyny, może rozwiązać umowę zawartą z Operatorem z zachowaniem 30- dniowego okresu wypowiedzenia.

 

§ 76.

Termin wypowiedzenia liczony jest od dnia doręczenia oświadczenia drugiej stronie pocztą elektroniczną lub tradycyjną.

 

§ 77.

W przypadku wielokrotnego naruszania przez Użytkownika Regulaminu, przepisów prawa i/lub zasad współżycia społecznego lub dopuszczenia się naruszenia w sposób rażący, umowa może zostać rozwiązana przez Operatora w trybie natychmiastowym.

 

§ 78

Dopuszcza się rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.

 

§ 79.

1. Z dniem rozwiązania umowy Użytkownik traci prawo korzystania z Konta i funkcjonalności Portalu.

2. Z dniem rozwiązania umowy wszystkie dotychczas opublikowane Ogłoszenia Sprzedawcy zostają usunięte.

 

§ 80.

1. Rozwiązanie umowy odnosi skutek z chwilą jego dokonania.

2. Do upływu okresu wypowiedzenia Użytkownik zachowuje prawo do korzystania z wszystkich dostępnych funkcji.

§ 81.

1. Uiszczone przez Użytkownika należności w poczet wykonania usług, które nie zostały zrealizowane w związku z rozwiązaniem umowy na wniosek Użytkownika lub z przyczyn przez niego zawinionych, nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem ust 2.

2. W przypadku rozwiązania umowy zawartej z Konsumentem/ Przedsiębiorcą Indywidualnym opłaty podlegają zwrotowi w wysokości pomniejszonej o kwotę proporcjonalną do czasu, przez jaki usługa była zrealizowana.

 

§ 82.

Rozwiązanie umowy nie pozbawia Użytkownika możliwości ponownej rejestracji w Portalu.

§ 83.

1. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Indywidualnym ma prawo odstąpienia od zawartej z Operatorem umowy, bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od jej zawarcia.

2. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy zawiera załącznik nr 3 do Regulaminu „Wzór Oświadczenia o Odstąpieniu od umowy”.

3. Oświadczenie o odstąpieniu powinno być wysłane na adres Operatora, pocztą elektroniczną lub tradycyjną.

4. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

5. Operator niezwłocznie przesyła Konsumentowi/ Przedsiębiorcy Indywidualnemu na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożone drogą elektroniczną.

 

§ 84.

1. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

2. Jeżeli Konsument/ Przedsiębiorca Indywidualny złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Operator przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

 

 

§ 85.

1. Operator niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi/ Przedsiębiorcy Indywidualnemu wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem § 86 ust. 2.

2. Operator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik, chyba że Konsument/ Przedsiębiorca Indywidualny wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

§ 86.

1. Jeżeli na wyraźne żądanie Konsumenta/ Przedsiębiorcy Indywidualnego wykonywanie przez Operatora usług ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Operator wymaga od Konsumenta/ Przedsiębiorcę Indywidualnego złożenia wyraźnego oświadczenia zawierającego takie żądanie na trwałym nośniku.

2. Jeżeli Konsument/ Przedsiębiorca Indywidualny wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z ust 1, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.

3. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej opłaty.

 

 

§ 87.

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy Indywidualnemu w przypadku gdy Operator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/ Przedsiębiorcy Indywidualnego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usług, że po spełnieniu świadczenia przez Operatora utraci prawo odstąpienia od umowy.

 

 

 

ROZDZIAŁ XI

 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

§ 88.

Dane osobowe Użytkowników Operator przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z polityką prywatności zawartą w Załączniku nr 2 do Regulaminu „Polityka prywatności.”

 

 

ROZDZIAŁ XII

 

ZMIANY REGULAMINU

 

§ 89.

Operator dopuszcza wprowadzenie zmian do Regulaminu i/lub załączników w przypadkach, gdy potrzeba zmian wynika z przyczyn organizacyjnych, prawnych lub
technicznych, w szczególności:

a. zmiany przepisów stanowiących podstawę Regulaminu lub mających wpływ (bezpośredni, pośredni) na ich treść,

b. nałożenia na Operatora określonych wymagań i/lub obowiązków przez organy państwa,

c. zmiany cennika świadczonych usług i/lub zasad ustalenia cen,

d. usprawnienie działania Portalu i jego funkcjonalności, w tym wprowadzenia nowych usług i/lub udoskonalenia istniejących,

e. potrzeby ochrony i zabezpieczenia interesów Operatora i Klientów/ Użytkowników, w tym poprawy bezpieczeństwa,

f. konieczności wprowadzenia w Portalu zmian technologicznych i/lub funkcjonalnych,

g. konieczności przeciwdziałania nadużyciom dokonywanym w związku z korzystaniem z Portalu,

h. innych uzasadnionych okoliczności.

 

§ 90.

Operator zawiadamia Użytkowników o wprowadzeniu zmian do Regulaminu w formie komunikatu umieszczonego na albix.pl oraz wysłanego na adres e-mailowy Użytkowników, jednocześnie informując o konieczności zapoznania się ze zmianami i ich akceptacji.

 

§ 91.

1. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Operatora, nie krótszym niż 15 dni od momentu powiadomienia Użytkowników o zmianach i udostępnienia im zmienionego Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Operator dopuszcza wprowadzenie zmian Regulaminu ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:

a. podlega obowiązkowi (prawnemu lub regulacyjnemu) na podstawie którego zmiana nie jest możliwa do wprowadzenia z zachowaniem 15-dniowego terminu powiadomienia,

b. taka potrzeba uzasadniona jest potrzebą ochrony interesów Klientów/ Użytkowników,

c. istnieje uzasadniona potrzeba przeciwdziałania nagłemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług świadczonych przez Operatora.

3. Zmiana Regulaminu w zakresie warunków świadczenia usług i opłat z tym związanych nie będzie miała zastosowania do usług aktywnych, rozpoczętych przed wejściem w życie tych zmian. W konsekwencji zmiany te nie mogą prowadzić do pozbawienia lub ograniczenia praw Użytkownika związanych z nabytymi wcześniej usługami.

4. Użytkownicy będący Konsumentami lub Przedsiębiorcami Indywidualnymi, nie akceptujący warunków zmienionego Regulaminu, mogą od umowy odstąpić.

 

§ 92.

Brak akceptacji przez Użytkownika zmian Regulaminu jest równoznaczne z wyrażeniem przez Użytkownika zgody na rozwiązanie umowy w trybie przewidzianym w rozdziale X.

 

 

ROZDZIAŁ XIII

 

POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

 

§ 93.

1. Operator dokłada wszelkich starań, aby świadczone w ramach Portalu usługi były najwyżej jakości, spełniały wymogi prawa oraz były zgodne z dobrymi obyczajami i oczekiwaniami Klientów i Użytkowników.

2. Niezależnie od starań Operatora, Klient/Użytkownik ma prawo do nieodpłatnego złożenia reklamacji dotyczącej niewykonania bądź nienależytego wykonania przez Operatora usług świadczonych w ramach Portalu.

§ 94.

Reklamacje można składać za pomocą funkcjonalności Konta przy użyciu stosownego formularza dostępnego w panelu Użytkownika lub pisemnie poprzez wysłanie reklamacji pocztą tradycyjną lub elektroniczną na adres Operatora.

 

§ 95.

Reklamacja powinna zawierać co najmniej nazwę (login) Klienta/Użytkownika, opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz dane kontaktowe i żądania związane z reklamacją.

 

§ 96.

1. Odpowiedź albix.pl na reklamację jest wysyłana na adres e-mail Klienta/ Użytkownika podany w zgłoszeniu reklamacyjnym, w ciągu 30 dni od jej otrzymania, z zastrzeżeniem ust 3.

2. W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, wskazanych w § 95, Operator wezwie Klienta/Użytkownika do jej uzupełnienia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia.

3. W przypadku uzupełnienia reklamacji termin jej rozpatrzenia biegnie od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.

 

§ 97.

1. Od sposobu rozpatrzenia reklamacji przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia Klientowi/Użytkownikowi pisma o nieuwzględnieniu lub częściowym uwzględnieniu reklamacji.

2. Do sposobu rozpatrzenia odwołania stosuje się odpowiednio § 94-96.

3. Rozstrzygnięcie Operatora w przedmiocie rozpatrzenia odwołania ma charakter ostateczny i kończy postępowanie reklamacyjne.

4. Użytkownik niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia odwołania, uprawniony jest do dochodzenia roszczeń na zasadach opisanych w Rozdziale XIV i XV.

 

 

ROZDZIAŁ XIV

 

POSTĘPOWANIE SKARGOWE

 

§ 98.

1. Użytkownik uprawniony jest do wniesienia skargi w przedmiocie naruszenia przez Operatora przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego.

2. Skargę składa się za pomocą funkcjonalności Konta przy użyciu stosownego formularza dostępnego w panelu Użytkownika lub pisemnie poprzez wysłanie skargi pocztą tradycyjną lub elektroniczną na adres Operatora.

3. Do sposobu rozpatrzenia skargi stosuje się odpowiednio postanowienia rozdziału XIII „ Postępowanie reklamacyjne.”

 

 

ROZDZIAŁ XV

 

POSTĘPOWANIE POLUBOWNE

 

§ 99.

1. Wszelkie spory powstałe na tle interpretacji niniejszego Regulaminu, jego wykonania jak również na tle świadczenia usług w ramach Portalu, w pierwszej kolejności winny być rozpatrywane w sposób polubowny.

2. Klient/Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
a. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Operatorem,
c.
bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

3. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, znajdują się na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających
z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Spór może być rozpatrywany przez sąd polubowny, po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę.

5. Niezależnie od uprawnień wskazanych powyżej przysługujących konsumentom, wszyscy Użytkownicy uprawnieni są do dochodzenia swych praw w postępowaniu polubownym z udziałem niezależnego mediatora.

6. W przypadku braku możliwości rozwiązania sporu w sposób polubowny, z wykorzystaniem przewidzianych prawem środków, spory związane z usługami świadczonymi w ramach Portalu będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe według miejsca zamieszkania Konsumenta lub siedziby Przedsiębiorcy Indywidualnego zaś w przypadku sporów z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem i Przedsiębiorcą Indywidualnym - przez sąd właściwy wg siedziby Operatora.

 

 

ROZDZIAŁ XVI

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 100.

W przypadku gdy przepisy prawa powszechnego nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla umów pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem jest prawo polskie.

 

§ 101.

1. Treści publikowane w ranach funkcjonalności Portalu stanowią przedmiot ochrony praw własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego oraz praw własności przemysłowej, Operatora i/lub Użytkowników.

2. Zabrania się w jakiegokolwiek formie i sposób wykorzystywania tych treści bez uprzedniej pisemnej zgody uprawnionych.

 

§ 102.

1. Operator podejmie wszelkie możliwe starania z użyciem dopuszczalnych prawnie i uzasadnionych technologicznie narzędzi celem zapewnienia świadczenia usług na najwyższym poziomie.

2. Usługi świadczone są przez Operatora 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem ust 3 i nast.

3. W celu wprowadzenia zmian w systemie informatycznym, Operator zastrzega prawo do czasowego wstrzymania dostępu do Portalu lub poszczególnych jego funkcji z zastrzeżeniem dokonywania powyższego w sposób najmniej uciążliwy dla Użytkowników, w szczególności w godzinach nocnych (22-6).

4. O każdej planowej przerwie technicznej i czasie jej trwania Operator każdorazowo zawiadomi Użytkowników w formie komunikatu opublikowanego na Portalu, z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem ust 5.

5. W sytuacji nagłych potrzeb zawieszenia dostępności Portalu lub poszczególnych jego funkcji, zawiadomienie o przerwie technicznej może nastąpić bez zachowania terminu określonego w ust. 4.

5. W przypadku wystąpienia awarii technicznej w wyniku której większość lub wszyscy Użytkownicy zostali pozbawieni dostępu do Portalu lub niektórych jego funkcji lub gdy korzystanie z Portalu jest znacznie utrudnione, przedłuża się bez dodatkowej opłaty emisję Ogłoszeń o dwukrotność faktycznego czasu trwania awarii.

 

§ 103.

 

1. Załączniki do niniejszego Regulaminu stanowią jego integralną część.

 

2. Wykaz załączników:

a. załącznik nr 1 – „Opłaty i zasady ich ustalania,

b. załącznik nr 2 - „Polityka prywatności”,

c. załącznik nr 3 - „Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy”,

d. załącznik nr 4 - „Obowiązki informacyjne Operatora wobec Konsumentów/ Przedsiębiorców Indywidualnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 1

DO REGULAMINU

ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

W RAMACH PORTALU INTERNETOWEGO

albix.pl

 

 

 

OPŁATY I ZASADY ICH USTALANIA

 

 

 

 

Lp.

 

Nazwa Usługi

Prowizja

 

2.

 

Opłata z tytułu publikacji ogłoszenia na 14 dni

 

3,00 PLN

 

3.

 

Opłata z tytułu publikacji ogłoszenia na 30 dni

 

5,00 PLN

 

4.

 

Wyróżnienie elastyczne oferty na stronie głównej na 14 dni

 

15,00 PLN

 

5.

 

Wyróżnienie elastyczne oferty na stronie głównej na 30 dni

 

30,00 PLN

 

6.

 

Baner reklamowy rotujący na stronie głównej na 14 dni

 

200,00 PLN

 

7.

 

Baner reklamowy rotujący na stronie głównej na 30 dni

 

350,00 PLN

 

8.

 

Rabat z tytułu publikacji ogłoszenia ( powyżej 40 ogłoszeń aktywnych )

 

5%

 

9.

 

Rabat z tytułu publikacji ogłoszenia ( powyżej 40 ogłoszeń aktywnych )

 

10%

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 2

DO REGULAMINU

ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

W RAMACH PORTALU INTERNETOWEGO

albix.pl

 

 

 

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

ROZDZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1.

1. Operator szanuje prywatność Klientów i Użytkowników korzystających z Portalu i dba o bezpieczeństwo przetwarzania ich danych osobowych.

2. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów i Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług Albix.pl.

3. Niniejszy dokument ma zastosowanie do wszelkich usług, funkcjonalności, technologii lub funkcji Portalu oraz wszystkich powiązanych z nim stron internetowych, aplikacji, witryn i/ lub innych usług internetowych, które oferowane są w ramach Portalu.

4. Udostępnienie danych osobowych dla potrzeb korzystania z Portalu jest dobrowolne, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesach, w których przetwarzane są dane osobowe, uniemożliwi realizację tej usługi, o czym informowany jest Użytkownik.

5. Dane osobowe w ramach Portalu są przetwarzane zgodnie z prawem, w tym RODO, ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz niniejszą Polityką.

 

§ 2.

Administratorem danych osobowych Klientów i Użytkowników jest Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowo Produkcyjne JUNIOR S.C. Eugeniusz Ławreniuk, Jerzy Bobrowski z siedzibą w Białystok przy ul. Stołeczna 25, 15-879 Białystok, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej NIP 5422237891, REGON 052130191.

§ 3.

Korzystanie przez Klienta/Użytkownika z Portalu oznacza akceptację zasad niniejszej Polityki Prywatności.

 

§ 4.

Operator nie udostępnia osobom ani podmiotom trzecim danych osobowych Klientów/Użytkowników, za wyjątkiem sytuacji, w których dzieje się to za wyraźną zgodą Klienta/ Użytkownika albo na żądanie uprawnionych organów.





ROZDZIAŁ II

POZYSKIWANIE DANYCH

 

§ 5.

1. Administrator pozyskuje informacje o Klientach/Użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
a. poprzez ich dobrowolne przekazanie przez Klienta/ Użytkownika ( np. w drodze wypełnienia formularzy np. podczas zakładania Konta Użytkownika; logowania z wykorzystaniem konta Google, Facebook),
b. automatycznie, w związku z korzystaniem z funkcjonalności Portalu (np. w związku z korzystaniem z Konta, logowaniem się, aktywnością na Portalu),
c. poprzez gromadzenie plików „cookies”,
d. za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji z Klientem/ Użytkownikiem,
e. poprzez ich pozyskanie od innych Użytkowników
f. poprzez ich pozyskanie od osób trzecich i z publicznie dostępnych źródeł (np. w związku z rejestracją przez konto Google, Facebook; dane przekazane przez podmioty prowadzące publiczne rejestry, np.CEIDG).

2. Szczegółowy zakres danych pozyskiwanych w ramach w/w czynności, określa § 7 niniejszej Polityki.

 



ROZDZIAŁ III

CELE ZBIERANIA DANYCH

 

§ 6.

Dane osobowe osób korzystających z Portalu są przetwarzane w celu:

a. świadczenia usług dostępnych w ramach Portalu, w szczególności:

- obsługi procesu rejestracji Konta,

- Wymiany Informacji Kontaktowych,

- promowania Ogłoszeń,

- zgłaszania nadużyć,

- rozpatrywania reklamacji,

- prowadzenie analiz statystycznych,

b. zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Portalu,

c. rozwoju Portalu i dodawania nowych funkcjonalności,

d. prowadzenia marketingu, promowania i oferowania usług,

e. poprawy bezpieczeństwa Użytkowników korzystających z Portalu,

f. zapobieganiu nadużyciom,

g. poprawy jakości i skuteczności usług świadczonych w ramach Portalu,

h. dochodzenia roszczeń z tytułu świadczonych usług w ramach Portalu.



ROZDZIAŁ IV

ZAKRES PRZETWARZANYCH DANYCH

 

§ 7.

 

1. Zakres pozyskiwanych danych uzależniony jest od zakresu usług i funkcji Portalu, z których korzysta Klient/ Użytkownik.

2. W ramach czynności, o których mowa § 5 ust 1, mogą być przetwarzane następujące kategorie danych:

a. rejestracja Konta:

- imię i nazwisko Użytkownika lub dane kontaktowe związane z prowadzoną działalnością gospodarczą Użytkownika,

- adres e-mail Użytkownika (login),

- hasło,

- numer telefonu Użytkownika,

- nr rachunku bankowego Użytkownika,

- inne dane pozyskane w trakcie weryfikacji danych Użytkownika podczas aktywacji Konta,

b. korzystanie z funkcjonalności Portalu:

- dane o urządzeniu /nazwa sieci komórkowej, z której korzysta Użytkownik,adres IP, marka i typ urządzenia, system operacyjny, wersja urządzenia, typ i wersja przeglądarki, informacje o oprogramowaniu urządzenia,

- dane lokalizacyjne,

- dane logowania /data rejestracji, data ostatniej zmiany hasła, data ostatniego udanego logowania, typ i rodzaj przeglądarki internetowej,data każdej wizyty/,

- dane dotyczące aktywności: / wyniki wyszukiwań, lista dodanych Ogłoszeń, katalog Towarów obserwowanych, usługi, z których Użytkownik korzysta,historia przeglądania, preferencje Użytkownika/,

- dane dotyczące płatności / nr rachunku bankowego, dane z karty kredytowej, imię i nazwisko posiadacza karty, data ważności karty, typ karty,cztery ostatnie cyfry numeru karty/,

- dane dotyczące prowadzonej korespondencji.

- dane podawane opcjonalnie np. wizerunek.

c. gromadzenie plików „cookies”:

- informacje o dacie i godzinie wizyty,

- dane o historii przeglądania, preferencjach.

 

ROZDZIAŁ V

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

§ 8.

1. Dane osobowe Klientów/Użytkowników mogą być udostępnione zewnętrznym podmiotom tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do realizacji celów ich pozyskania.
2. W każdym przypadku przekazania danych innym podmiotom, następuje to w ramach obowiązujących przepisów i/lub zawartych umów o powierzeniu przetwarzania danych.
3. Podmioty, na rzecz których dojdzie do przekazania danych, muszą zapewnić gwarancje wdrożenia rozwiązań technicznych i organizacyjnych, celem ochrony powierzonych danych, na poziomie nie niższym niż zapewnionym przez Operatora
4. W szczególności dane mogą być przekazane następującym podmiotom:
a. podmiotom współpracującym z Allbix świadczącym usługi IT lub inne usługi zapewniające prawidłowe funkcjonowanie Portalu, w tym firmom windykacyjnym, analitycznym, reklamowym, księgowym,
b. organom ścigania, organom nadzorczym, innym podmiotom upoważnionym do przetwarzania danych w ramach powierzonych kompetencji.
5. W przypadkach wskazanych powyżej, podmioty, którym udostępnione zostaną dane osobowe Klientów/ Użytkowników, mogą stać się odrębnymi administratorami Danych Osobowych.

 

 

ROZDZIAŁ VI

PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH

§ 9.


Dane osobowe Klientów/Użytkowników przetwarzane są przez Operatora w oparciu o następujące podstawy:
a. zgoda osoby, której dane dotyczą (np. zgoda na przesyłanie materiałów marketingowych),
b. niezbędność wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (np. wykonanie przez Operatora umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną),
c. konieczność wypełnienia obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze danych (np. realizacja obowiązków ustawowych wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych w zakresie rozliczenia opłat z tytułu świadczonych przez Operatora usług),
d. potrzeba ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej; (np. obsługa reklamacji, dochodzenie roszczeń Użytkownika/ Klienta),
e. konieczność realizowania zadania w interesie publicznym,
f. niezbędność realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią (z ograniczeniami) poprzedzonej tzw. testem równowagi (porównaniem interesów realizowanych przez Administratora z interesami lub prawami i wolnościami osoby, której dane Administrator przetwarza).



ROZDZIAŁ VII

ŚRODKI TECHNICZNE I ORGANIZACYJNE ORAZ BEZPIECZEŃSTWO PRZETWARZANIA

 

§ 10.

1. Operator dokłada wszelkich możliwych starań, aby zabezpieczyć dane Klientów/Użytkowników i ochronić je przed działaniami osób trzecich.

2. Operator stosuje specjalne zabezpieczenia serwerów i połączeń w celu ochrony danych osób korzystających z Portalu.

3. Komunikacja pomiędzy urządzeniem Klienta/Użytkownika a serwerem Operatora, podczas zbierania danych, jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL (Secure Socket Layer).



§ 11.

Dostęp do danych osobowych Klientów/ Użytkowników mają wyłącznie Operator i upoważnione przez niego osoby.

 

§ 12.

Działania związane z wykonywaniem płatności elektronicznych będą miały miejsce za pomocą bezpiecznego szyfrowanego połączenia.



ROZDZIAŁ VIII

PRAWA KLIENTÓW/UŻYTKOWNIKÓW W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH



§ 13.

1. Klient/Użytkownik w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych ma prawo do:

a. uzyskania informacji na temat przetwarzania jego danych - w tym m.in. o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane są ujawniane oraz planowanym terminie usunięcia danych, dostępu do tych danych w tym uzyskania ich kopii,

b. sprostowania danych – w przypadku gdy są one nieprawidłowe lub niekompletne,

c. ograniczenia zakresu przetwarzania danych w szczególności gdy dane są nieprawidłowe, na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych; gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Klient/Użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,

d. usunięcia danych ( „prawo do bycia zapomnianym ) – Klient/ Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych, w szczególności gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane; została cofnięta zgoda , na której opierało się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania; Klient/Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub sprzeciw dotyczy przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego; dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,

e cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (Klient/ Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Albix; realizacja prawa odnosi skutek niezwłocznie po wycofaniu zgody; cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Operatora zgodnie z prawem przed jej cofnięciem; cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta/ Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Operator może świadczyć jedynie za zgodą).

f. wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – Klient/ Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Operator przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes. Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Operator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta/ Użytkownika zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient / Użytkownik wniósł sprzeciw.

g. przenoszenia danych - Klient/ Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora. Klient/ Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta/Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych,

h. wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

2. Realizacja w/w uprawnień możliwa jest z poziomu funkcjonalności Konta/ustawienia prywatności.

3. Realizacja w/w praw jest bezpłatna.

4. W sytuacji wystąpienia przez Klienta/ Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Operator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Operator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, wykona je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując zainteresowanego uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania, o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach





ROZDZIAŁ IX

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

§ 14.

 

1. Operator będzie przechowywał dane osobowe Klientów/Użytkowników przez czas niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, w tym w ramach wypełniania obowiązków prawnych, podatkowo-księgowych lub dla celów sprawozdawczych.

2. W szczególności:

a. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane osobowe Klienta/Użytkownika przetwarzane są przez Operatora tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Operator i jakie mogą być podnoszone wobec niego,

b. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta / Użytkownika będą przetwarzane przez Operatora tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,

c. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie usprawiedliwiony cel, wówczas dane osobowe Klienta/Użytkownika przetwarzane są przez cały czas aktywności konta oraz w postaci archiwalnej do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń,

d. w przypadku jeśli przetwarzanie związane jest z technologią cookies i podobnymi, w zależności od kwestii technicznych, do czasu usunięcia tych plików przy pomocy ustawień przeglądarki / urządzenia.





ROZDZIAŁ X

GROMADZENIE PLIKÓW „COOKIES”

 

§ 15.

 

1. Operator stosuje mechanizm plików „cookies", które podczas korzystania przez Klientów/Użytkowników ze strony Albix.pl, zapisywane są przez serwer Operatora na dysku twardym urządzenia końcowego (komputera, tabletu, telefonu itd) Klienta/ Użytkownika. Warunkiem powyższego jest uprzednie wyrażenie przez Klienta/Użytkownika odpowiedniej zgody.

2. Stosowanie plików „cookies" ma na celu poprawne działanie strony internetowej Operatora na urządzeniach końcowych Klientów/Użytkowników.

3. Mechanizm plików „cookies” nie niszczy urządzenia końcowego Klienta/Użytkownika oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w tych urządzeniach ani w zainstalowanym na nich oprogramowaniu.

 

§ 16.

 

Zastosowanie mechanizmu plików „cookies” zapewnia:
a. możliwość zachowania danych logowania Klienta/Użytkownika na stronie Albix.pl ,
b. możliwość przedstawienia spersonalizowanych treści, ogłoszeń i reklam stosownie do preferencji, potrzeb i oczekiwań Klienta/ Użytkownika,
c. zapewnienie środków bezpieczeństwa i wykrywania działań sprzecznych z prawem,
d. tworzenia zbiorczych, anonimowych statystyk odwiedzin i działań w Portalu,
e. agregowanie danych statystycznych o ruchu Klientów/ Użytkowników Portalu i usprawnianie funkcjonowania Portalu zgodnie z obowiązującymi w sieci standardami.

 

§ 17.

1. Operator wykorzystuje pliki cookies:

a. techniczne,

b. analityczne,

c. marketingowe.

2. Techniczne pliki „cookies” są niezbędne dla prawidłowego działania Portalu. Wykorzystywane są w celu:
a.  zoptymalizowania strony internetowej pod kątem urządzeń i przeglądarek, jakie najczęściej wykorzystują osoby ją odwiedzające
b. zapamiętania, czy Klienci/Użytkownicy wyrazili zgodę na wyświetlanie na stronie internetowej Portalu wybranych treści.
3. Z analitycznych plików „cookies” Operator korzysta w celu ulepszenia funkcjonowania Portalu oraz oraz dokonywania oceny (anonimowej) skuteczności podejmowanych działań marketingowych. Przy wykorzystaniu w/w plików Operator tworzy zbiorcze statystyki i analizy, które pomagają zrozumieć funkcjonowanie Portalu a w konsekwencji pozwalają na podejmowanie działań mających na celu spełnienie oczekiwań i potrzeb obecnych i potencjalnych klientów Portalu.
4. Administrator może wykorzystywać również pliki „ cookies” do celów marketingowych, w tym w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu Administrator może przechowywać informacje lub uzyskać dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika. Wykorzystanie plików „cookies” oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.
5. Operator wykorzystuje dwa rodzaje plików „cookies” z uwagi na czas korzystania:
a. sesyjne – pozostają na urządzeniu Klienta/ Użytkownika aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej; 
b. stałe pozostają na urządzeniu przez określony czas albo do momentu ich ręcznego usunięcia.

 

 

§ 18.

1. W dowolnej chwili Klient/ Użytkownik może zmienić swoje preferencje w zakresie plików „cookies” za pomocą ustawień Konta.

2. Klient/ Użytkownik może również usunąć pliki „cookies” w dowolnym czasie korzystając z ustawień przeglądarki. Informacje na temat procedur umożliwiających usunięcie plików „cookies” można znaleźć na stronie internetowej danej przeglądarki w zakładce pomoc. 

3. Operator informuje, że zablokowanie czy usunięcia plików „cookies” może skutkować utratą dostępu do wszystkich lub niektórych usług świadczonych przez Operatora.

 

 

 

ROZDZIAŁ XI

INNE STRONY INTERNETOWE

 

§ 19.

1. Operator informuje, że w ramach Portalu mogą zostać zamieszczone linki do innych stron internetowych, które działają niezależnie i nie są w żaden sposób nadzorowane przez portal www.albix.pl.

2. Operator nie ma wpływu na prowadzoną przez administratorów w/w stron, politykę prywatności oraz wykorzystywanie plików „cookies”. Operator zaleca, aby przed skorzystaniem z zasobów oferowanych przez inne strony internetowe, każdy Klient/Użytkownik zapoznał się z dokumentem dotyczącym polityki prywatności oraz wykorzystywania plików „cookies”, jeżeli zostały one udostępnione.



ROZDZIAŁ XII

ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

§ 20.

Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce, w szczególności, których potrzeba wprowadzenia wynika z rozwoju technologii internetowej, zmian prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwoju funkcjonalności Portalu. O wszelkich zmianach Klienci/ Użytkownicy będą informowani w sposób widoczny i zrozumiały.





ROZDZIAŁ XIII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 21.

1. Gromadzone przez Operatora dane osobowe Klientów/Użytkowników nie są przekazywane organizacjom międzynarodowym czy do państw trzecich, z zastrzeżeniem ust 4.
2. Dane te mogą być przetwarzane przez inne podmioty zgodnie z prawem Unii lub prawem krajowym.
3. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych Klientów/Użytkowników portalu Albix.pl, w tym odpowiedzi na pytania dotyczące zakresu Polityki ochrony prywatności, udostępni Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IODO).
Dane kontaktowe IODO: ...............................................
4. Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
a. współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;
b. stosowanie standardowych klauzul umownych, wydanych przez Komisję Europejską;
c. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
5. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
6. Organem nadzorczy do spraw przestrzegania ochrony danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 3

DO REGULAMINU

ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

W RAMACH PORTALU INTERNETOWEGO

albix.pl

 

 

WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY



Miejscowość, data: …………………………….



DANE UŻYTKOWNIKA

Imię i nazwisko/firma: …………………………….

Adres zamieszkania: ……………………………….

E-mail: …………………………….

Numer telefonu: …………………………….

 

 

. DANE OPERATORA Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowo Produkcyjne

JUNIOR S.C. Eugeniusz Ławreniuk, Jerzy Bobrowski

ul. Stołeczna 25,

15-879 Białystok

 

 

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną

 

Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach portalu Albix.pl zawartej dnia …………………………………………

Proszę o zwrot kwoty ……………… zł (słownie ………………………………………………………złotych) poprzez:

  • przekaz pocztowy na adres ………………………………………………………………..…. [wypełnić jeśli dotyczy]

  • na rachunek bankowy o numerze: ………………………………………………………………………………………… [wypełnić jeśli dotyczy],

Data: ............................................... Podpis Użytkownika:................................................

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 4

DO REGULAMINU

ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

W RAMACH PORTALU INTERNETOWEGO

albix.pl

 

 

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE OPERATORA

WOBEC KONSUMENTA/ PRZEDSIEBIORCY INDWIDUALNEGO

 

 

 

1. Realizując obowiązek ustawowy, zgodnie z art 12 ustawy o prawach konsumenta, Operator, najpóźniej w chwili wyrażenia przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę Indywidualnego woli związania się umową na odległość, informuje Konsumenta i Przedsiębiorcę Indywidualnego w sposób jasny i zrozumiały o:
a. głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem  – poprzez opis oferowanych przez Operatora usług i sposobu porozumiewania się, wskazany w niniejszym Regulaminie (§ 4 ust 2, § 62),
b. swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany, numerze NIP – poprzez podanie tych danych w Regulaminie (§ 4 ust 1), a także w widocznym miejscu na stronie www.albix.pl lub w zakładce „Kontakt”, „O nas”,
c. adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi Konsument/ Przedsiębiorca Indywidualny może szybko i efektywnie kontaktować się z Operatorem – w Regulaminie (§ 4), a także na stronie internetowej Operatora,
d. adresie, pod którym Konsument/ Przedsiębiorca Indywidualny może składać reklamacje – podany w Regulaminie (§ 4) ,e. łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości - sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia; w razie zawarcia umowy na czas nieoznaczony lub umowy obejmującej prenumeratę przedsiębiorca ma obowiązek podania łącznej ceny lub wynagrodzenia obejmującego wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy umowa przewiduje stałą stawkę - także łącznych miesięcznych płatności – informacje te umieszczone są w Regulaminie (załącznik nr 1) w opisie danej usługi,
f. kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się – koszty te są zwykłe za korzystanie z tego środka porozumiewania się,
g. sposobie i terminie zapłaty – informacje te każdorazowo podawane są w jasny i zrozumiały sposób w funkcjonalności konta, dla każdej usługi z osobna,
h. sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji – w/w informacje opisane są w Regulaminie (rozdział VI, XIII),
i. sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie a także wzorze formularza odstąpienia od umowy – Regulamin zawiera w/w informacje (rozdział X, załącznik nr 3),
j. kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument/ Przedsiębiorca Indywidualny; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość - kosztach zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą – nie dotyczy,
k. obowiązku zapłaty przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę Indywidualnego poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów zgodnie z art. 35 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 w/w ustawy – informacja znajduje się w Regulaminie (rozdział X),
l. braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy - informacja znajduje się w Regulaminie (rozdział X),
ł. obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad – informacja dotycząca obowiązku należytego wykonania usługi znajduje się w Regulaminie,
m. istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji – nie dotyczy,
n. kodeksie dobrych praktyk – Operator nie zobowiązał się do stosowania konkretnego kodeksu dobrych praktyk,
o. czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy – jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu – informacja ta zawarta jest w Regulaminie (rozdział X),
p
. minimalnym czasie trwania zobowiązań Konsumenta/ Przedsiębiorcy Indywidualnego wynikających z umowy – Operator nie przewiduje minimalnego czasu trwania zobowiązań,
r. wysokości i sposobie złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych, które konsument jest zobowiązany spełnić na żądanie przedsiębiorcy – Operator nie przewiduje obowiązku udzielenia przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę Indywidualnego kaucji lub
udzielenia innych gwarancji finansowych,
s. funkcjonalności treści cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony – poprzez każdorazowe wskazanie jasnego i zrozumiałego opisu tych danych w opisie danej treści cyfrowej,
t.  mających znaczenie interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem, o których przedsiębiorca wie lub powinien wiedzieć – poprzez wskazanie opisu tych interoperacyjności w opisie danej treści cyfrowej w Regulaminie,
u. możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur – opis znajduje się w Regulaminie (rozdział XV).

2. Czyniąc zadość obowiązkowi informacyjnemu wynikającemu z art 18 ustawy o prawach konsumenta, najpóźniej na początku składania zamówienia, Operator wskazuje w sposób wyraźny, jasne i czytelne informacje o ograniczeniach dotyczących dostarczania oraz akceptowanych sposobach płatności – powyższa informacja znajduje się w Regulaminie (rozdział VII).

3. Operator ma obowiązek przekazać Konsumentowi/ Przedsiębiorcy Indywidualnemu potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku (w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta) w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 

Potwierdzenie obejmuje:


a. informacje, o których mowa w pkt 1 chyba że Operator dostarczył Konsumentowi/ Przedsiębiorcy Indywidualnemu te informacje na trwałym nośniku przed zawarciem umowy,


b. informację o udzielonej przez Konsumenta/ Przedsiębiorę Indywidualnego zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w
okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.

 

4. Informacje, o których mowa w pkt 1 stanowią integralną część umowy zawieranej na odległość i mogą być zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem stron.

Serwis powstał przy pomocy środków z UE
Strona używa COOKIES (tzw. ciasteczka). Korzystając z niej wyrażasz zgodę na to, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatności (cookies)